Groepslessen

Spinning

Spinning is fietsen op een hometrainer, maar dan anders. Spinning is superdynamisch, omdat de weerstand van de fiets steeds aangepast kan worden. De oefeningen bestaan uit onder andere een staande of zittende vlakke weg, een staande of zittende heuvel en sprints (of combinaties daarvan). Omdat er veel verschillende ritmes en technieken gebruikt worden, is het trainingseffect op hart, longen en beenspieren enorm. Iedereen kan meedoen aan spinning en verschillende niveaus kunnen naast elkaar meedoen. Spinning is dus een teamsport die je individueel beleeft. Kom het ervaren tijdens een proefles. Wel even aanmelden bij de infobalie.

Pilates

Pilates-oefeningen zorgen voor een evenwichtige ontwikkeling van alle spiergroepen. Simpel gezegd is Pilates een combinatie van sport en yoga. Deze trainingsmethode maakt zowel het lichaam als de geest sterker. Je traint namelijk niet alleen spiergroepen, maar je leert ook beter ademhalen en bewegen. Dat zorgt voor evenwicht van lichaam en geest. Jarenlang werd Pilates alleen door dansers en atleten gebruikt om te revalideren van blessures, of om de balans tussen kracht en souplesse te verbeteren. Maar nu is deze techniek ook beschikbaar voor mensen die gewoon lekker in hun vel willen zitten.

Zumba Fitness

Zumba Fitness is een aerobic op swingende Latijns-Amerikaanse muziek. De verschillende Latijns-Amerikaanse dansstijlen als salsa, samba, merengue, cuba, calypso, reggaeton en Hiphop komen aan bod en doen de heupen swingen. Hoewel je met een stevige work-out bezig bent, voelt dit absoluut niet zo aan.

Body Training & Steps

Bewegen op muziek kun je op allerlei manieren. Bij Steps gebruik je het welbekende opstapje en bij Bodyshape beweeg je zonder bankje maar gebruik je gewichten en elastieken om de weerstand te vergroten. Die vergrote weerstand zorgt natuurlijk voor een hele intensieve workout, die heel goed is voor je conditie en je spiermassa. Zowel je kracht als je lenigheid nemen toe. Een hele simpele, maar doeltreffende trainingsvorm voor het hele lichaam, op muziek maar zonder ingewikkelde choreografie.

Yoga Fysiek en Relax

In zowel de yoga fysiek als de yoga relax gaan we door een reeks houdingen waarbij de nadruk ligt op de ademhaling. De houdingen die we doen worden uitgevoerd met respect voor je lichaam. De verschillen tussen de twee stijlen is dat in de yoga fysiek de houdingen elkaar in hoger tempo opvolgen, waardoor het een intensieve oefening kan zijn. Bij de yoga relax nemen we meer de tijd om goed te voelen wat er omgaat in het lichaam. De oefeningen worden hierbij rustig opgebouwd. Beide varianten worden altijd afgesloten met een ontspannende houding.

Tai Chi

Tai Chi: bijzondere invloed op je gevoel van welzijn en je algehele gezondheid

Devormen zijn eenvoudig om uit te voeren en ze hebben een krachtige en effectieve werking in het lichaam. Toepasbaar als gezondheidsbeweging, bij chronische klachten/beperkingen of als ondersteuning bij ziekte.

Door middel van oefeningen gaan we onszelf hierin trainen. 

Functional training:

Bij Functional training verbeter je jouw uithoudingvermogen, kracht, stabiliteit, snelheid en flexibiliteit. De tijdsduur is niet van belang en kan dan ook per week verschillen, maar meestal ligt deze rond de 30 à 40 minuten. De oefeningen zijn functioneel, d.w.z. dat het lichaam getraind wordt om activiteiten uit het dagelijks leven met gemak te kunnen uitvoeren. Bij veel oefeningen wordt er dan ook gebruik gemaakt van het eigen lichaamsgewicht of materiaal dat het HELE lichaam uitdaagt om mee te werken bij de uitvoering van de oefening. Hierbij kun je denken aan oefeningen met kettlebels, sandbags, speedladders, etc. Bij de meeste oefeningen wordt het hele lichaam getraind waardoor de intensiteit zeer hoog ligt. Omdat het hele lichaam in één keer wordt getraind, is het effect van Functional Training t.o.v. reguliere fitnesstraining minstens net zo groot, dan niet groter. Je kracht en conditie gaan razendsnel vooruit en de calorieverbranding ligt hoog. Door de hoge intensiteit blijft de calorieverbranding zelfs lange tijd na de training verhoogd.

Pump

Pump is een groepsles waarbij je op muziek alle spieren onder handen neemt met behulp van gewichten en halters. De nadruk ligt op krachttraining, maar niet met als doel om heel gespierd te worden. Je krijgt er vaak wel een strakker lijf van en je traint het uithoudingsvermogen van je spieren. Omdat bij Pump het verbranden van energie het belangrijkst is, wordt deze workout ook wel 'the fastest way to get in shape' genoemd.